Memories.

Nu känner jag verkligen för att plugga! Mer än vad jag gjorde igår så jag får ta tag i detta snarast.

Pratar med Matte på msn just nu, (vi gick på folkhögskolan i Molkom tillsammans och har hållit kontakten sen dess) och jag frågade honom om det finns en möjlighet att göra om allt? Börja där igen och uppleva samma gemenskap som man gjorde då. Där var det ingen som kollade snett för att man kanske inte hade den modernaste väskan eller de nyaste jeansen på modet. Där var alla olika och det var det som formade gemenskapen. Alla var olika men vi var alla där av samma anledning. VI HADE BESTÄMT OSS. Vi var redo att plugga. På min fråga svarade Matte att jag är färdig med det stället. Han menar att folket som gick där då inte finns kvar och att det förmodligen inte skulle bli samma sak. Men jag har ändå en bra känsla som säger att det finns en stor möjlighet att få nya urbra klasskamrater. Det kanske inte skulle bli samma sak men ändå.
Fast å andra sidan. Vem skulle tjafsa med mig i korridoren om inte Matte och vem skulle hänga på om inte jag? :)
Bara så där som vi kunde :) Vi fick med oss något gott därifrån. Både bra och ibland lite mindre bra händelser och upplevelser men det var där vi lärde oss att om vi bara kämpar så kommer vi framåt. Saknar alla från den tiden och jag önskar ibland att det fanns ett sätt att ändra på en del saker som man gjorde helt fel, sånna saker man skulle göra helt annorlunda idag.
Men jag har väl förmodligen blivit lite mer vuxen sen den tiden.
Jag vet att man inte ska hänga sig allt för fast i gamla minnen men om minnena är bra och då fick dej att må bra ja då är det en svårare nöt att knäcka.



Nu ska jag ta mig ett vinglas till och bara njuta av att det är fredag kväll.












Kommentarer
Postat av: Maja

Appropå pluggande... du är ung fortfarande. De e inte för resten av livet du väljer... du kan välja nånting annat om några år, ifall du känner för det... du har många många många år framför dig att bli det du helst vill bli just då... typ 70år... du har tid att ändra dig o bestämma om igen... vill bara tipsa dig om det, så du inte fastnar i ”ifall det blir fel”-funderingar o tillslut inte vågar söka... de e första steget som e de jobbigaste, ”att söka”... sen flyter de bara på... se till att hålla i hatten då... de kan gå fort :)

Kram o lycka till!! Hälsa till fästmannen din alias systersonen min :)

2009-11-09 @ 13:18:12
URL: http://majasenpajasen.blogspot.com
Postat av: Caroline ;)

:)Saken är den att jag inte har den blekaste aning om vad jag vill. Men jag förstår vad du menar och jag ska tänka på det du skrivit när den dagen kommer! :)

2009-11-09 @ 17:50:32
URL: http://wwwcarolinepilz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0