Kissemjau.

 
Igår frågade jag min hund om han skulle kunna tänka sig en kattkompis. Jag tror han svarade ja. Men hur som helst.. Vid 18 tiden idag satt en liten blöt kattunge utanför vårt hus o skrek. Hon hade inget halsband på sig och hon såg mager ut. Ja vad gör man i ett sånt läge när hjärtat blöder för en annan varelse?
Miika och Mirka tog in henne i lägenheten och Puffe undrade nog vad fasen som höll på att hända.
"Hade morsan verkligen menat allvar när hon frågade om vi skulle skaffa katt?" Hon morrade och fräste och va livrädd för min fyrbente vän. Miika åkte iväg på en biltur med sin mor och syster och jag ringde ner mamma och Bg för lite support. Jag tror de flög ner till mig när jag hade berättat att en liten katt satt i mitt fönster och skrek.

Jag begav mig ut på promenad i grannskapet för att knacka dörr. Ingen saknade en katt... Bara att gå hem igen. Vi torkade kissen och sen begav hon sig mot Puffes matskål. Mums! :) Fick ta mig en tur in till staden igen för att hämta en kattlåda och lite kattmat hos Björn. Väl hemma hade vi huset fullt av gäster som kollade in den nya bebisen. Nu har det gått några timmar sen vi hittade henne och hon är mätt och rund och hon morrar inte längre när hon ser hunden men hon håller ett visst avstånd. Hon är kelig och har världens mjukaste päls! Hon är så himla söt. Måste även tillägga att hon kissar i kattlådan :) Om det är nån som känner igen den här sötnöten så kan ni väl höra av er. Men om ingen hör av sig så är det helt okej, hon får hemskt gärna stanna! :)
Jag säger som Bengt-Göran. Kan du inte önska dig en säck med pengar nästa gång? :) Jo då, ska göra det innan jag somnar ikväll! Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hon är så söt!!

Nu är jag iaf farmor till en hund och en katt till att börja med ;)

Inga fel :)

Kram

2009-11-19 @ 06:43:30
Postat av: Maja

ÅÅH va söööt!!

De e synd att man e kattallergiker... till Sebs stora sorg... :(

2009-11-19 @ 14:46:48
URL: http://majasenpajasen.blogspot.com
Postat av: Caroline ;)

Farmor hehe :) Nästan lite synd att hon hittade hem bara... :) Vi har inte ringt om katterna i lesjöfors än.. Men det gör vi nog i morrn :)



Usch va trist att va allergiker, jag va det när jag va liten men sen gick det tydligen över konstigt nog. Vem vet det kanske går över en dag på dej också Maja? :)

2009-11-19 @ 23:22:47
URL: http://wwwcarolinepilz.blogg.se/
Postat av: Maja

Ja, kanske det :) För två somrar sen va vi kattvakter i 2 veckor och efter det hade Seb en kanin i några veckor... de funkade inte alls... kunde inte andas... :(

2009-11-20 @ 09:45:02
URL: http://majasenpajasen.blogspot.com
Postat av: Caroline ;)

Tråkigt.. Ni får skaffa en nakenkatt :) De är kanske inte så jättevackra men de är mjuka :)

2009-11-20 @ 23:39:14
URL: http://wwwcarolinepilz.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag skulle nog skratta åt stackarn hela dagarna... inte rättvist... :P

(Tycker de är gruvligt fula)

2009-11-23 @ 14:57:21
URL: http://majasenpajasen.blogspot.com
Postat av: Caroline ;)

ja inte är de vackra inte, men ett alternativ ;)

2009-11-25 @ 10:54:20
URL: http://wwwcarolinepilz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0